mandag den 4. marts 2013

Dukketæppe.

Voila ! Et stykke dukketæppe. 


Den har fået hele armen med de lyserøde og pink farver, lige tilsat lidt græsgrøn. Tæppet er til min niece på 2 år, nu skal tæppet bare pakkes ind og så skal jeg en tur på posthuset og sende det af.
Jeg har set flere bloggere hækle tæpper i samme mønster, og det er fantastisk hvor forskelligt tæpper kan falde ud, bare pga. farverne :) 
Jeg har hæklet en kant på tæppet der hedder Krebse-kant, den har jeg ikke prøvet at hækle før, og den er da også noget løjerlig at hækle i starten, da man hækler fra venstre til højre, men hurtigt vænnede jeg mig til det. Man skal bare være opmærksom på at der er en bagside på en Krebse-kant, jeg synes nu egentlig at den er okay at se på, men det er ikke en kant man kan "gemme" noget i ;) 

Krebse-kant set forfra.

Krebse-kant set bagfra.

2 kommentarer:

  1. Det er så fint. Hun bliver rigtig glad for tæppet ! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, tror Silke kan få mange timer til at gå med at putte dukkerne :)

      Slet

Hvis du ikke selv har en blog og gerne vil skrive en kommentar, gør du sådan:

1) Skriv din kommentar i det hvide felt.
2) Vælg en identitet klik på " Anonym"
3) Tryk på "udgiv din kommentar"

Tak for du kiggede forbi og gav lidt af din tid til at skrive en kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...