mandag den 1. juli 2013

Et talhus !

Alle forældre til skolebørn kender vist det med at skulle holde børnene i ørene med læsning og regning i sommerferien, det er ikke som da jeg gik i skole, når vi havde sommerferie ja så havde vi altså FERIE, og glemte hvor skoletasken var blevet stillet da skoleferien begyndte :)

Men nu er tiden sådan at der skal hænges i hele tiden, jeg har lige læst Emil's klasses ugeplan for uge 33, super dejligt at hans nye klasselærer er så velforberedt og hun virker også rigtig dygtig og imødekommende, men hold nu .... hvor blev jeg også træt... Jeg ved nu allerede hvad Emil har for i dansk til d. 13 aug. ! ( det er anden dag i 1.klasse )

Nå men på med ja-hatten :-D

Stærkt inspireret af Emil's matematiklærer har jeg lavet et talhus, hun havde en talbus hun brugte i 0. klasse.
Vi skal øve plus og minus, og de små tabeller med drengene henover sommeren, og hvorfor ikke gøre det lidt sjovt. De to filtkugler ligger inden i huset også ryster man ellers huset og ser hvilken tal de lander på, de tal plusser eller minusser eller ganger drengene så.
Mikkel skal starte i 3.klasse efter ferien og han glæder sig til at få Engelsk og svømning.

Drengene er i Kolding på ferie hos Mormor og Bonus i denne uge, og når de kommer hjem skal vi en tur på biblioteket og plyndre dem for bøger :)



 En æggebakke + lidt maling + 2 filtkugler = et talhus




















1 kommentar:

  1. Ja det er da næsten en ny kunstart, at holde en afslappet " ferie ". Jeg tror det ville være sundt, at slippe skolen helt i nogle uger... ;-)

    SvarSlet

Hvis du ikke selv har en blog og gerne vil skrive en kommentar, gør du sådan:

1) Skriv din kommentar i det hvide felt.
2) Vælg en identitet klik på " Anonym"
3) Tryk på "udgiv din kommentar"

Tak for du kiggede forbi og gav lidt af din tid til at skrive en kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...