mandag den 16. juli 2012

Engang var hækling en by i Rusland.

Jeg har ikke hæklet i mere end to år, og hende der fik mig i gang var min niece, ja hun var endnu ikke født, men i min familie er vi kvinder udstyrret med et kreativt gen, der bliver syet, strikket, bagt og pyntet kager, drejet i træ, lavet smykker, tegnet og malet osv. Men ingen af os hæklede rigtigt, en dag jeg var i Panduro så jeg en bog af Mia Bengtsson, den blev straks indkøbt, det er simpelthen de skønneste ting hun tryller frem, og det er da heldigvis blevet til flere bøger fra hende. Min kommende niece måtte da eje nogle af de skønne amigurumi. Ja man kan godt sige at jeg har lært at hækle ved hjælp af Mias bog og Politikens Jeg hækler selv. Mias bog var på svensk og Politikens er trykt i 1967, arvet fra min Mormor. Og siden har jeg nydt godt af det andre bloggere er søde at dele.

Disse amigurumis er hæklet efter Mia Bengtsson`s bog.

1 kommentar:

  1. Og niecen er rigtig glad for sin hæklede "nin" :)

    SvarSlet

Hvis du ikke selv har en blog og gerne vil skrive en kommentar, gør du sådan:

1) Skriv din kommentar i det hvide felt.
2) Vælg en identitet klik på " Anonym"
3) Tryk på "udgiv din kommentar"

Tak for du kiggede forbi og gav lidt af din tid til at skrive en kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...