onsdag den 15. maj 2013

Hjemme-bagt knækbrød.


De sidste par dage har drengene haft hjemme-bagt knækbrød med i mad kassen, manden og jeg har haft knækbrød med på arbejde, de er så nemme at bage og tager ikke lang tid. Manden og jeg har begge haft opskriften med på arbejde i denne uge, så nu skal I da også have glæde af den ;) 

Knækbrød.

3 1/2 dl. Mel
1 dl. Havregryn
1 dl. Sesamfrø
1 dl. Hørfrø
1 dl. Solsikkekerner
1 dl. Græskarkerner
2 tsk. Salt
1 tsk. Bagepulver
1 dl. Olie
2 dl. Vand

Alt blandes godt sammen, rulles tyndt ud direkte på bagepapir, 
jeg ruller det så tyndt som kærnerne tillader det, 
også ruller jeg det ud imellem to stykker bagepapir.
Skær nu dejen i passende stykker, her bruger jeg en sliplet kniv. 
Når det er knækbrød til drengene drysser jeg det med lidt kanelsukker,
og til de voksne med lidt salt.
Bages i varmluft ovn ved 180* i 10-15 min. 


2 kommentarer:

  1. Skønt! Jeg må også snart igang.. Hjemmelavet knækbrød er bare så fantastisk godt! :-)
    Tak for opskriften og god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak og god bagelyst :)
      God aften til dig

      Slet

Hvis du ikke selv har en blog og gerne vil skrive en kommentar, gør du sådan:

1) Skriv din kommentar i det hvide felt.
2) Vælg en identitet klik på " Anonym"
3) Tryk på "udgiv din kommentar"

Tak for du kiggede forbi og gav lidt af din tid til at skrive en kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...